مجله آلبرتیکا, مطالب, ویدئو

آموزش تهیه قهوه ترک

آموزش تهیه قهوه ترک

آموزش تهیه قهوه ترک

قهوه ترک از قدیم ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های قهوه است که بین ایرانیان، ترک‌ها و ارمنی‌ها طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی، در هر منطقه نحوه تهیه و سرو مخصوص به خود را دارد. بطور مثال در کشور ترکیه، در قهوه ترک بیشتر از دانه‌های عربیکای دارک روست استفاده می‌کنند، ولی در ایران به دلیل علاقه زیاد به خامه روی قهوه، بیشتر از دانه‌های روبوستای لایت و یا مدیوم روست استفاده می‌شود.

طبیعتا قهوه ترکی که نسبت بیشتری از دانه روبوستا داشته باشد، مقدار کافئین بیشتری نیز دارد. لازم بذکر است هر تولید کننده و یا قهوه فروشی نیز، فرمول خاص خود را دارد که به همین دلیل طعم و عطر قهوه ترک هر فروشگاه، با فروشگاه دیگر متفاوت است.

پودر قهوه ترک تهیه شده در آلبرتیکا با فرمولی خاص و انحصاری تهیه می گردد.  در زمان دم آوری این قهوه در جذوه (ایبریک). خامه ای بسیار خوب روی قهوه شکل می گیرد که باعث ایجاد طعمی دلپذیر می گردد. پودر قهوه ترک لایت آلبرتیکا، دارای طعم و عطری ملایم بوده و با مصرف آن، مشتری دائمی آن خواهید شد. و قطعا این قهوه ترک اصیل است

آموزش تهیه قهوه ترک

برای هر فنجان قهوه ترک، یک فنجان آب را در جذوه ریخته، سپس ۲  قاشق مرباخوری سر پُر، پودر قهوه ترک را اضافه کرده و بهم میزنیم. جذوه را روی شعله متوسط قرار میدهیم. ترکیب ایجادشده را کاملا هم بزنید تا به بافتی یکنواخت برسید. حالا جذوه را روی حرارت ملایم قرار دهید و منتظر بمانید تا قهوه به خوبی دم بکشد و روی آن فوم تشکیل شود. برای تهیه این قهوه نباید اصلا عجله کنید؛ چون هرچه فرآیند دم‌آوری آهسته‌تر باشد، کیفیت قهوه و فوم تشکیل‌شده بهتر خواهد بود و پس از ۴ دقیقه قبل از جوشیدن آن را از روی شعله برمی‌دارید.

پیشنهاد می‌گردد برای لذت بردن بیشتر از قهوه ترک آلبرتیکا، در کنار فنجان قهوه یک استکان کوچک آب هم دمای محیط موجود باشد تا قبل از قهوه آن را بنوشید. این کار باعث خنثی شدن طعم دهان شده و طعم قهوه را بهتر حس خواهید کرد. می‌توان در کنار قهوه ترک، شیرینی یا باقلوا یا شکلات نیز میل کرد. در آموزش قهوه ترک ، از قهوه ترک آلبرتیکا استفاده شده است

 

 

خرید اینترنتی قهوه ترک از آلبرتیکا

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “آموزش تهیه قهوه ترک

  1. soheila.mk2015 گفت:

    مرسی بابت آموزش عالی بود

    1. آلبرتیکا گفت:

      خیلی ممنون از توجه شما. هر سوال دیگه ای هم داشتید در خدمت هستیم.

  2. رضا گفت:

    سلام نمیشه قهوه ترک رو توی موکاپات درست کرد
    یا تو شیر جوش

    1. آلبرتیکا گفت:

      سلام
      قهوه ترک فقط باید در جذوه تهیه بشه. گاها در شیرجوش هم درست می کنن ولی خیلی خوب نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید