مطالب

علت تفاوت رنگ قهوه ترک چیست؟

علت تفاوت رنگ قهوه ترک چیست؟

علت تفاوت رنگ قهوه ترک چیست؟

این عکس مربوط به دان قهوه لایت رست و مدیوم رسته که در تهیه قهوه ترک البرتیکا استفاده میشن .قهوه ترکی که از دان لایت رست یا سمت چپی به دست میاد طبیعتا روشنه و قهوه ترکی که از دان سمت راستی بدست میاد مدیومه و یه کم تیره تر و تلخ تره.
کلا دانی که برای قهوه ترک استفاده میشه رو نباید مثل دانی که مثلا برای اسپرسو رست داده میشه تیره کرد .چون قهوه خیلی تلخ میشه و طعم.سوختگی به خودش میگیره .

نحوه آسیاب کردن دانه های قهوه در قهوه ترک، فرانسه و اسپرسو یکی از تفاوت های آشکار این سه نوع قهوه است. قهوه ترک باید کاملا آسیاب شود تا پودر بسیار ریزی که تقریبا شبیه آرد گندم است بدست آید. به این مدل آسیاب کردن آسیاب پودری یا آردی می گویند. پودر قهوه اسپرسو کمی درشتر و تقریبا به اندازه دانه‌های نمک است. در رابطه با قهوه فرانسه، پودر این نوع قهوه مانند شکر است و ذرات پودر به راحتی دیده می شوند. آسیاب کردن انواع قهوه نیز مانند رست کردن کاملا سلیقه ای است

از تفاوت‌های قهوه ترک و اسپرسو نوع ابزار تهیه هر قهوه ست. برای دم کردن قهوه ترک از ابزاری به نام قهوه جوش، جذوه یا ایبریک استفاده می‌کنیم که بر اساس جوش آمدن آب و قهوه در کنار هم کار می‌کنه. جذوه کاملاً شبیه به شیرجوش‌های قدیمی خودمونه. اسپرسو رو با دستگاه‌ اسپرسو یا موکاپات‌ تهیه می‌کنیم که هر دو بر اساس عصاره گیری قهوه کار می‌کنن. یعنی آب داغ با فشار زیاد از بین پودر قهوه عبور کرده و عصاره قهوه یا همون اسپرسو به دست می‌یاد.

1 دیدگاه در “علت تفاوت رنگ قهوه ترک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید